نارون

یک چیزهایی مثل باستان شناسی و ...

نارون

یک چیزهایی مثل باستان شناسی و ...

یک پرسش ؟

آیا منظوراز تاریخ ایران اقوام و مردمانی است که از سرآغازتاریخ تا کنون در مرزهای سیاسی ایران امروزی زیسته‌اند؟

 یا تاریخ اقوام و مردمانی است که خود را به نحوی ایرانی می‌خوانند و در جغرافیایی که دربرگیرندهٔ ایران امروز و سرزمینهایی که از لحاظ تاریخی بخشی از ایران بزرگ (ایرانشهر) ‌است زندگی کرده اند؟

 خواهش می کنم نظر خودتون را برام بنویسید؟

 

 

 

دوستانی که به این مطلب نظر دادن

 

 مینو نوشت:

کنکور گذاشتی؟!
خب من فکر می کنم تاریخ ایران تاریخ کشور ایرانه با تمام اتفاقاتش و افرادی که بهش وارد شدن و یا ایرانی ها به کشورهای دیگه وارد شدند بنابراین گمونم مورد اول درست تر باشه
اما به هر حال استاد شمایی ما تو کار بزرگترها دخالت نمی کنیم هرچی شما بگی!!!

 

 

ابوالفضل نوشت:

کی رفته‌ای زدل که تمنا کنم تو را
کی بوده‌ای نهفته که پیدا کنم تو را
غیبت نکرده‌ای که شوم طالب حضور
پنهان نگشته‌ای که هویدا کنم تو را
با صد هزار جلوه برون آمدی که من
با صد هزار دیده تماشا کنم تو را
بالای خود در آینه‌ی چشم من ببین
تا با خبر زعالم بالا کنم تو را
مستانه کاش در حرم و دیر بگذری
تا قبله‌گاه ممن و ترسا کنم تو را
خواهم شبی نقاب ز رویت بر افکنم
خورشید کعبه، ماه کلیسا کنم تو را

 

جستار نوشت:

ها این که گفتی یعنی چه ؟

 

ایار نت نوشت:

هر دو

 

 

سپهر مینو نوشت:

من تصورمی کنم گزینه دوم به واقعیت نزدیک ترباشد
چون مرزهای جغرافیایی ما درطول تاریخ بسیارتغییر یافته  و بزرگ وکوچک شده بنابراین ایرانی کسانی رانامید  که از هزاران  سال پیش درمحدوده ای که اکنون تنها بخشی از آن بجامانده  می زیسته اند.......... که صد البته به علت تحاجمات بیشمار به این محدوده اقوامی دیگر نیز  دراینجا ماندگار شدند
واین چنین است که اکنون مردم مادرشمار یکی ازناخالص ترین  مردمان جهانند........  ودومورد اقوام دیرپا دراین که سابقه زیستی فراوان دارند می توان از کردها نام برد

برایت آرزوی موفقیت وبهروزی می نمایم 

نظرات 10 + ارسال نظر
امیر جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:15 ب.ظ http://amir64.blogsky.com

سلام

آموزش مسائل جنسی و پیشگیری

تبادل لینک = اطلاع دهید

الناز جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:16 ب.ظ http://www.sarzamine-yakhi.blogsky.com

سلام موفق باشی وبلاگ زیبایی داری اگر با تبادل لینک موافقی به من بگو

[ بدون نام ] جمعه 27 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:26 ب.ظ http://www.ariyanet.blogsky.com

هر دو

جستار شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:28 ب.ظ http://m-norouzi.blogfa.com

ها این که گفتی یعنی چه ؟

مینو شنبه 28 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 07:21 ب.ظ http://ZHIIVAAR.BLOGSKY.COM

کنکور گذاشتی؟!
خب من فکر می کنم تاریخ ایران تاریخ کشور ایرانه با تمام اتفاقاتش و افرادی که بهش وارد شدن و یا ایرانی ها به کشورهای دیگه وارد شدند بنابراین گمونم مورد اول درست تر باشه
اما به هر حال استاد شمایی ما تو کار بزرگترها دخالت نمی کنیم هرچی شما بگی!!!

راستی آپیدنتون مبارک باشه ! بازم از این کارها بکنید!

سپهرمینو دوشنبه 30 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:23 ب.ظ http://konesh-e-haftom.blogsky.com

حمید جان بادرودی گرم

من تصورمی کنم گزینه دوم به واقعیت نزدیک ترباشد

چون مرزهای جغرافیایی ما درطول تاریخ بسیارتغییر یافته و بزرگ وکوچک شده بنابراین ایرانی کسانی رانامید که از هزاران سال پیش درمحدوده ای که اکنون تنها بخشی از آن بجامانده می زیسته اند.......... که صد البته به علت تحاجمات بیشمار به این محدوده اقوامی دیگر نیز دراینجا ماندگار شدند
واین چنین است که اکنون مردم مادرشمار یکی ازناخالص ترین مردمان جهانند........ ودومورد اقوام دیرپا دراین که سابقه زیستی فراوان دارند می توان از کردها نام برد

برایت آرزوی موفقیت وبهروزی می نمایم

جستار سه‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 09:42 ب.ظ http://m-norouzi.blogfa.com

الوعده وفا . اینم یه شعر توپ از فریدون توللی با عنوان باستان شناس

در ژرفنای خاک ِ سیه ، باستان شناس
در جستجوی مشعل ِ تارک ِ مردگان
در آرزوی اخگر ِ گرمی به گور ِ سرد
خاکستر ِ قرون ِ کهن را دهد به باد !
تا از شکسته های یکی جام
یا گوشواره های یکی گوش
یا از دو چشم ِ جمجمه ای مات و بی نگاه
گیرد سراغ ِ راه
بیرون کشد زیاد ِ فراموشی ِ سیاه
افسانه ِ گذشت ِ جهان ِ گذشته را
وز مردگان به زنده کند داستان ِ غم
بی اعتنا به تربت ِ گلچهرگان ِ خاک
بر استخوان ِ پیر و جوان می زند کلنگ
تا در رسوب ِ چشمه ِ خشکیده ی حیات
یابد نشان قطره ی وهمی به گور ِ تنگ
ناگاه خیره کژدمی از گوشه ی مغاک
از دنگ دنگ تیشه هراسان و خشمناک
سر می کشد ، ز جمجمه ای شوم و دلگزای
می تازدش به هستی و می دوزدش به جای
لختی دگر به دخمه ی تاریک و پر هراس
کفتار می خورد ز تن ِ باستان شناس !


ممنون قربان

سپهرمینو چهارشنبه 2 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 06:49 ب.ظ http://konesh-e-haftom.blogsky.com

حمیدجان بادرودی دگربار

من آدرس شمارا به لیست دوستانم افزون کردم

شماهم اگرازمطالب دفتر من استفاده می کنی این کاررابکن

تندرست وموفق وبهروزیاشی

جستار سه‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 03:06 ب.ظ http://m-norouzi.blogfa.com

می‌خواهمت چنان که شب خسته خواب را
می‌جویمت چنان که لب تشنه آب را

محو توام چنان که ستاره به چشم صبح
یا شبنم سپیده‌دمان آفتاب را

بی‌تابم آنچنان که درختان برای باد
یا کودکان خفته به گهواره تاب را

بایسته‌ای چنان که تپیدن برای دل
یا آنچنانکه بال پریدن عقاب را

حتا اگر نباشی، می‌آفرینمت
چونانکه التهاب بیابان سراب را

ای خواهشی که خواستنی تر ز پاسخی
با چون تو پرسشی چه نیازی جواب را

قیصر امین پور
فروردین 77


وناگهان چقدر زود دیر می شود!
قیصر شعر امروز هم رفت!

ناهید دوشنبه 14 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 02:23 ق.ظ http://avazE-betyar.blogfa.com

اگرچه ممکن است تصور شود که قطعات جدا شده از ایران دیگر جدای از ایران است
اما به چشم می توان روشن و ساده مشاهده کرد
هنوز خلق و خوی .. فرهنگ و روش زندگی ..
به سبک و سیاق گذشته وفادار است
نکته ی جالب اینجاست که مستقل شدن بخش های جدا شده ، مردمش را از اصل جدا نمی کند

این سوال شما در دو علم متفاوت می گنجد : جغرافیاییی و تاریخی
اما نقطه ی مشترک آن ایران است که در هر دو شنیدنی است
______________
سلام آقا حمید!
شناختی ؟
این لینکت رو
http://www.narvaan.blogsky.com/?PostID=16
قبلا به شعرم داده بودی.. وبلاگم رو حذف کرده بودم!!یادت اومد؟
حالا مدتی توی آدرس جدیدم می نویسم
خوشحال می شم بازم مثل اون موقع ها نظرت رو ببینم

سلام ممنون که سر زدین و نظر دادین
راستش را بخواین هنوز حافظه‌ام یاری نکرده که بتونم به یاد بیارم
اما خیلی خوشحالم که اومدین و نظر دادین حتما سر می زنم ممنون که تشریف آوریدن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد